Fast billig fragt på 45,- DKK med GLS uanset størrelse og vægt - og altid gratis returfragt!

FAQ

1. Hvordan virker bygogbyt.dk?

2. Hvordan ser sættene ud når jeg modtager dem?

3. Jeg har lånt et sæt i kategorien farvesorteret, men det er nummersorteret fordi det er helt nyt?

4. Skal jeg sende det lånte LEGO® retur, før jeg kan bestille et nyt?

5. Skal det lånte LEGO® være adskilt når det returneres?

6. Kan jeg reservere eller forudbestille et sæt?

7. Der mangler nogle enkelte klodser under byggeriet?

8. Noget af sættet er blevet væk, eller gået i stykker - Hvad gør jeg?

9. Hvordan får jeg en returlabel til det lånte LEGO®?

10. Kan jeg købe LEGO® sættene?

11. Hvordan fungerer gavekort?

12. En del af sættene er ikke på lager?

13. Hvad med ulækre bakterier og virusser m.m?

14. Jeg ønsker ikke at være medlem mere - hvad gør jeg?


1. Hvordan virker bygogbyt.dk? 
Du starter med at oprette dig som medlem ved at købe et abonnement. Herefter registrerer du information til din personlige profil og indtaster dine betalingsoplysninger for at købe abonnementet. Når abonnementet er købt kan du gå i gang med at vælge blandt de mange spændende sæt og udvælge netop det du ønsker at låne. Du kan se de ledige sæt i webshoppen.

Det smarte ved bygogbyt er at du kan have sættet så længe du ønsker og når du vil have et nyt returnerer du det bare og kan derefter låne et andet, uden ekstra omkostninger.

Enkelte modeller med en ekstraordinær værdi/vægt kan lånes med en tillægspris som står angivet ved modellen. Tillægsprisen er en engangspris og altså IKKE pr. måned.

2. Hvordan ser sættene ud når jeg modtager dem? Det er en smule forskelligt da vi sender både nye og brugte sæt ud - der er jo altid en der skal være den første til at bygge et sæt :) Der er følgende muligheder:

  1. Sættet kommer i original LEGO® kasse.
  2. Sættet kommer i en plastkasse med integreret låg.
  3. Sættet er farvesorteret.
  4. Sættet er nummersorteret efter byggevejledningen (kan evt. være et nyt sæt).

I sommeren 2021 starter vi en løbende proces, hvor det er angivet ved sættets navn om det er farvesorteret eller nummersorteret. Står der ikke noget ved navnet kan det være begge dele. 

3. Jeg har lånt et sæt i kategorien farvesorteret, men det er nummersorteret fordi det er helt nyt? Det kan forekomme, hvis du er heldig at blive den første låner af et helt nyt sæt - og dermed den første til at bygge det. Hvis det er tilfældet skal du blot returnere det farvesorteret, da det er denne kategori du har lånt det fra.

Vil du gerne undgå at få et helt nyt nummersorteret sæt, er det en god idé at tjekke kategorien "Nye sæt, der ikke har været bygget" inden du bestiller, da alle nye sæt er listet her.

4. Skal jeg sende det lånte LEGO® retur, før jeg kan bestille et nyt? Ja, men når du har afsendt sættet må du gerne bestille et nyt. Det nye sæt bliver dog først sendt, når vi har modtaget det lånte retur. 

Rent teknisk er det muligt at bestille et nyt sæt inden du indleverer dit lånte sæt, men går der mere end 48 timer fra din bestilling til registreret indlevering af dit lånte sæt i pakkeshop, vil din ordre blive annulleret uden varsel. Dette er af hensyn til at der skal være så mange sæt som muligt til rådighed for alle medlemmer.

Vi ser automatisk indleveringsregistreringen i vores retursystem når pakken er scannet, men vil du være sikker er du er også altid velkommen til at sende os en e-mail på info@bygogbyt.dk med et billede af din indleveringskvittering indenfor de 48 timer, hvilket vi også godtager.

5. Skal det lånte LEGO® være adskilt når det returneres? Ja, for som den garvede bygger ved, er der også en del arbejde forbundet med adskillelsen - en af de mange glæder ved LEGO®

Det lånte LEGO® skal derfor være adskilt og sorteret korrekt tilbage i samme stand som det er modtaget, og i den originale LEGO® kasse ved returnering (hvis den medfulgte), da vi ellers er nødsaget til at opkræve et adskilnings- og sorteringsgebyr på 250,- DKK og evt. omkostninger ved genanskaffelse af den originale LEGO® kasse.

6. Kan jeg reservere eller forudbestille et sæt? Du kan godt blive skrevet op til at låne et bestemt sæt, dog kun hvis du er medlem - og du kan skrives op til to sæt ad gangen. Du vil derefter få besked på SMS, når du tilbydes at låne et sæt og kan samtidig skrives op til et nyt. 

Vær dog opmærksom på at du ikke kan skrives op til nye sæt, der endnu ikke er offentliggjorte på hjemmesiden.

Vi kan desværre ikke give noget tidspunkt på hvornår et bestemt sæt bliver ledigt, men du er naturligvis velkommen til at bygge løs af de tilgængelige sæt i shoppen mens du venter.

Når du bliver tilbudt et sæt har du 24 timer til at svare, og har du evt. allerede et lånt sæt hjemme skal det indleveres til pakkeshop for returnering indenfor 72 timer efter du har modtaget tilbud om at låne et reserveret sæt. Takker du nej, eller undlader at svare, bevarer du blot din plads på listen.

Melder du dig ud af Bygogbyt, mens du er skrevet op, mister du din plads i køen og kan bede om at blive skrevet op igen ved nyt køb af abonnement.

Du kan blive skrevet op ved at sende os en mail på info@bygogbyt.dk, hvor du angiver sættets navn, samt om du ønsker det skal være farvesorteret eller nummersorteret i henhold til byggevejledningen.

7. Der mangler nogle enkelte klodser under byggeriet? Det kan desværre forekomme da vi ikke har mulighed for at optælle sættene efter hver udlåning, men vi gør alt hvad vi kan for at holde dem ajourførte. Vi - og alle de andre byggere - er derfor helt afhængige af, at du passer godt på sættet mens det er i din varetægt.

Hvis der mangler en eller flere elementer, så skriv venligst numrene ned på de manglende dele som findes bag i samlevejledningerne og send os en mail på info@bygogbyt.dk, med en indikation om dine ønsker - at vi enten sender dig de manglende dele eller vi blot skal være opmærksomme på manglen og ajourføre sættet, når det bliver returneret. Der skal gøres opmærksom på, at der kan forekomme ventetid på at få fat i manglende dele.

Der medfølger desuden en mangelseddel i sættet, som også kan bruges til formålet og der må ikke skrives eller noteres mangler i byggevejledningerne da det betragtes som mislighold.

8. Noget af sættet er blevet væk, eller gået i stykker - Hvad gør jeg? Ring til 60646878, eller skriv til info@bygogbyt.dk og vi finder en løsning som alle kan være tilfredse med. Erstatningspligt kommer kun på tale hvis der er tale om mislighold af sættet og ikke ved almindelig slitage. 

Som udgangspunkt vil vi lave en vurdering af skaden for at fastslå om sættet kan repareres, eller manglende dele kan genskaffes hvilket vil blive viderefaktureret til dig til kostpris hvis der er tale om en anselig mængde klodser.

9. Hvordan får jeg en returlabel til det lånte LEGO®?  Der følger en returlabel med i din pakke, som du skal bruge til returnering. Skulle du miste den, kan du kontakte os på info@bygogbyt.dk og få tilsendt en ny via mail. Returfragten er gratis.

Det er vigtigt at du bruger vores retursystem da det er den eneste måde vi kan se at pakkerne er afsendt fra dig. Bruger du en anden form for forsendelse er du selv ansvarlig for sættet og evt. erstatning ved bortkomst indtil vi bekræfter at have modtaget det.

10. Kan jeg købe LEGO® sættene? Desværre ikke - der er mange der gerne vil have muligheden for at bygge låne modellerne. Vi har dog en side med nye sæt til salg, som du altid er velkommen til at købe fra.

11. Hvordan fungerer gavekort? Du kan købe gavekort på henholdsvis 2, 3 og 6 måneders Guld abonnement, som du kan give væk i gave. Du får tilsendt et gavebevis på PDF via mail med en rabatkode, som din modtager skal bruge, når der skal oprettes abonnement.

Modtageren skal oprette sig på helt almindelig vis og kan herefter låne LEGO® i den tid gavekortet gælder. Der er ingen forældelsesfrist på gavekortet og tidsperioden starter først når din modtager opretter sig. 

Gavekortet gælder for selve abonnementet og din modtager skal selv betale fragt. Når gavekortets tidsperiode udløber fortsætter abonnementet på modtagerens egen regning, med mindre det opsiges inden. Ved opsigelse skal modtageren sende sit lånte sæt retur til udløbsdatoen.

12. En del af sættene er ikke på lager? Der er mange byggere og sættene kan være udlånt. Så det er bare at holde løbende øje med webshoppen eller blive skrevet op til at låne dit drømmesæt. Vi udvider løbende vores varesortiment og vi anbefaler at skrive dig op til at modtage nyhedsbrev da vi ofte annoncerer nye sæt her.

13. Hvad med ulækre bakterier og virusser m.m? Sættene bliver jævnligt rengjorte og der går minimum 72 timer mellem de sendes ud til vores brugere for at eliminere evt. smittefare når de har været udlånt. 

14. Jeg ønsker ikke at være medlem mere - hvad gør jeg? Vi er super kede af, at du ikke længere vil være medlem, men du kan selvfølgelig opsige dit abonnement, når du ønsker. Og husk at sende dit lånte LEGO® retur da vi ikke kan stoppe abonnementet før vi har modtaget det.

Den nemmeste måde at udmelde dig, er ved at logge ind og blot klikke på "Stop abonnement" - så vil du få en kvittering med det samme, der bekræfter din udmeldelse. Alternativt kan du blot skrive til os på info@bygogbyt.dk, at du ønsker at stoppe dit abonnement, og så klarer vi det fornødne.

Vi vil rigtig gerne vide hvorfor du ønsker at opsige abonnementet, så vi kan gøre tingene bedre og vil derfor være enormt taknemmelige hvis du vil bruge et par minutter på at fortælle os årsagen her: Kontakt